top of page

Cum reușesc să slăbesc schimbând regulile din alimentație

Nu este greu deloc să ai un stil de viață sănătos, tot ce ai nevoie ca să ajungi acolo este motivația și perseverența. Până de curând am dus o viață haotică, mâncam tot felul de prostii, pierdeam orele de somn importante din noapte, nu făceam mișcare prea multă și multe altele. De mult timp vreau să îmi schimb obiceiurile și mereu ziceam „mai am timp, mă voi apuca cândva”. Na uite că a venit vremea! M-am hotărât și sper să nu mă dea nimic înapoi.

Acum câteva zile ți-am promis că îți voi scrie mai multe despre alimentația mea și iată că mă țin de cuvânt cu acest articol.

Începem cu cea mai importantă masă a zilei! - Micul dejun

Varianta I

Fac o omletă cu două ouă, 75g de telemea Hochland light 14% grăsime și o linguriță de ulei de măsline. O servesc cu 150g de legume (roșii, castraveți, ardei, ceapă etc) și o felie de pâine integrală/de secară/graham 20g. În omletă pot adăuga condimentele dorite, mai puțin sarea, pentru că este brânza sărată și nu mai este nevoie de mai mult.

Varianta a II-a

Am nevoie de două felii de pâine (integrală/secară etc), le ung cu puțină Philadelphia light, adăug pe ele 40g șuncă slabă/pastramă/jambon/mușchi file etc și 40g cașcaval Hochland light 18% grăsime.

Varianta a III-a

Folosesc iaurt grecesc Olympus 2% grăsime și adaug în el 30g fulgi de ovăz simpli cu 70g banană SAU 50g mix de cereale Sanovita Exotic. Presupun că se găsește în plafar sau în hypermaket, eu am luat din Auchan în locul unde se vând vracuri.

Varianta a IV-a

Două felii de pâine integrală/secară/graham peste care adaug 70g salată de vinete cu ceapă. A se ține cont când se face salata, la 500g de vinete se pun doar 2 linguri de ulei de măsline. Acest mic dejun poate fi mâncat în zilele din weekend când stai acasă, nu cumva să ai o respirație urât mirositoare chiar dacă te-ai spălat pe dinți. Mai există o posibilitate, dacă lucrezi într-un mediu unde se poate mânca la serviciu poți să stai fără nici o grijă.

Varianta a V-a

O lipie mică (eu le cumpăr pe cele de la Mission, sunt foarte gustoase și le iau din Auchan), adaug în interior 50g șuncă slabă/mușchi de porc/jambon, 50g cașcaval Hochland light și 130g legume. Plus condimente cum ar fi oregano, piper, foarte puțină sare. Împachetez lipia și poftă bună!

Între mic dejun și prânz mă bucur de o gustare, 150g de fruct (portocală, mandarină, ananas, kiwi, măr etc). Se pot mixa atât timp cât respecți cantitatea.

Prânzul - momentul zilei când pot servi carne

Varianta I

Pun pe grill 120g pulpă dezosată de pui, fierb orez și îmi pun în farfurie 120g orez fiert cu legume. Îmi fac o salată de varză 200g cu o linguriță de ulei de măsline și una de oțet, presar mărar, puțină sare și piper. Ca salata să fie gustoasă, presar un praf de sare după ce am tocat-o și o presez ușor cu mâna.

Masa o pot lua acasa sau într-un recipient la serviciu. Există tot felul de cutii speciale pentru măncare mai prin toate magazinele, Ikea, Auchan, Selgros, Careffour etc

Varianta a II-a

Frig pe grill 120g de mușchi de porc, adaug într-o tigaie înaltă pe foc 250g de fasole verde (în cazul meu, o cumpăr pe cea congelată din hypermarket) cu puțină apă și puțină sare, adaug între timp usturoi tăiat mărut și într-un sfârșit pun sucul de roșii, carnea și le las să mai fiarbă puțin. Pun bine-nțeles un capac deasupra și îl mai ridic din când în când să verific dacă mâncarea s-a fiert și trebuie să opresc focul.

Până de curând, nu am mai mâncat niciodată fasole verde, știam sigur că nu îmi place, ei bine m-am înșelat. Este foarte gustoasă!

Varianta a III-a

Am nevoie tot de grill, pun 150g piept de pui condimentat doar cu puțină sare și piper alb (a se prepara al dente, cu cât pieptul de pui este mai prăjit, cu atât el se întărește, scade apa din el și nu mai este gustos - am avut profesor bun) și într-o tigaie alături prepar 250g de legume mexicane cu o linguriță de ulei de măsline (există pungi congelate în toate hypermarketurile și nu sunt scumpe, cam 6 lei, depinde de producător). Adaug apoi condimentele mele favorite.

Varianta a IV-a

Mâncarea mea preferată! Din nou folosesc grillul pentru a frige 150g mușchi de porc. Într-o cratiță alături pun o linguriță de ulei de măsline, adaug peste o ceapă tăiată cubulețe sau cum ar zice un adevărat bucătar „tăiată brunoise”, la fel procedez cu un morcov răzuit și un ardei tăiat julienne. Le las puțin să se rumenească amestecând din când în când. Adaug un pahar de apă și las 3 minute până tai varza (fie că e crudă sau murată, dar o prefer pe cea crudă și dulce). Adaug varza peste legumele din cratiță, nu încape toată o dată, așa că îi pun capacul și aștept să se mai înmoaie, apoi revin cu restul. După ce scade toată varza (adică își pierde apa) adaug 2 lingurițe de bulion și amestec. După câteva minute pun carnea și amestec pentru a se fierbe și ea puțin. Ridic capacul din când în când și gust varza dacă s-a gătit cum trebuie, dacă da, stig focul și voilà !

Dacă nu ai tigaie grill, nu îți face griji, găsești să îți iei și tu una din Ikea cu 35 lei, din hypermarketuri sau din magazine care vând doar chestii pentru bucătărie.

Iar apelez la o gustare între prânz și cină. De data aceasta mănânc 15 migdale crude, 300ml de kefir cu maximum 3% grăsime sau 75g mozzarella galbani light (se găsește în Auchan, Lidl, MegaImage etc) cu 100g roșii. Ultima variantă merge când ești acasă sau dacă ești descurcăreață/descurcăreț poți lua într-un recipient după tine.

Cina !

Varianta I

Salată de ton. Am nevoie de 150g salată verde, o conservă de ton în suc propriu (trebuie să aibă aproximativ 130g, eu o cumpăr pe cea de la Calvio), 8 măsline (ador măslinele kalamata, sunt mai sărate, dar asta e, le iubesc), o jumătate de ceapă roșie, o linguriță de ulei de măsline și o linguriță de oțet de mere sau cel mai bine una de lămâie.

Varianta a II-a

Salată „bulgărească”. Am nevoie de 75g telemea Hochland light, roșie, castravete, ardei ( cele 3 legume, împreună să nu depășească 300g), o jumătate de ceapă, un ou fiert, 100g salată verde și o linguriță de ulei de măsline.

Varianta a III-a

Într-o tigaie pun o linguriță de ulei de măsline, rumenesc puțin ardei și ceapă tăiate brunoise (adică tăiate mărunt, cubulețe foarte mici, 2 mm), adaug ficăței de pasăre să îî prăjesc (dacă mai e nevoie mai adaug o linguriță de ulei), iar într-un sfârșit torn suc de roșii. Las pe aragaz până aproape sunt mâncabili, iar înainte cu 1 minut să sting focul, adaug usturoi tocat mărunt și condimente. Ai nevoie de 150g la o masă și se pot servi alături cu 150g salată de varză sau murături. Fără pâine! Chiar dacă are sos ...

Varianta a IV-a

Pun pe grill 150g mușchi de vită să se rumenească, dacă prăjești prea tare carnea de vită se strânge și se întărește la fel ca pieptul de pui, deci totul trebuie al dente sau cum se mai zice „prîjită mai în sânge”. Într-o tigaie înaltă pun sos de roșii cu o linguriță de ulei de măsline, adaug carnea și puțină apă ca să fiarbă puțin. La sfârșit adaug sare, piper, busuioc, oregano, boia de ardei iute sau ce consider că mi-ar face plăcere în acel moment. Se servește alături de 150g salată sau murături.

Varianta a V-a

Altă salată. Amestec într-un castron roșii, castravete, ardei, ceapă (toate acestea 4 să nu cântărească mai mult de 300g) 8 măsline, 100g Halloumi light de la Mediterranea tăîată cubulețe și o linguriță de ulei de măsline. Brânza poate fi și puțin rumenită pe grill sau în tigaie dacă ți se pare mai gustoasă așa.

Să nu uităm de necesarul zilnic de apă (2 litri) și să evităm sucurile din comerț (măcar cele acidulate și/sau cele cu mult zahăr).

Ce părere ai? Nu sunt greu de gătit sau de pregătit. Chiar te ajută să scazi în greutate, nu trebuie să te înfometezi sau să iei nu știu ce pastile de slăbit. Mâncarea este destul de sățioasă și nu este chiar în cantități exagerate de mici, însă cum de slăbesc? Există un secret nesecretos știut de toți, dar practicat de puțini.

Mănânc la ore fixe.

Iată orele la care servesc fiecare masă sau gustare:

Micul dejun : 8:00 - 10:00

Gustare I : 11:00 - 11:30

Prânz : 13:00 - 15:00

Gustare II : 16:00 - 16:30

Cina : până (maximum) în ora 20:00 DACĂ te pui la somn peste 4 ore după ce ai mâncat, dacă nu, trebuie să mănânci mai devreme

Respect orele, stomacul este sătul și nu mai cere de mâncare. Corpului uman îî trebuie undeva la 21 de zile să se obișnuiască cu ceva sau să se dezobișnuiască. Este posibil să nu apară peste noapte rezultate, nu renunța, la mine s-au văzut în câteva zile schimbările. Am slăbit 2 kg în a doua săptămână, până în prezent reușeam probabil mai mult de 4 kg dacă nu trișam. Ai nevoie de foarte multă voință și convingere să îți schimbi radical stilul de viață/alimentația în cazul de față. Fac o lună în curând de când m-am apucat de „dietă” dacă așa vrei să îi zici, dar pentru mine este un stil de viață sănătos cu care vreau să rămân pentru totdeauna. De ieri am început un abonament la sală și în combinație cu alimentația, corpul ușor, ușor se modifică după cum îmi doream de foarte mult timp.

Contează foarte mult dacă ai un echilibru în alimentație, să îl ai și în odihnă. Este important să prinzi intervalul orar 22:00 - 02:00 dormind, sunt cele mai bune ore de somn din noapte. Știu, trăim într-un ritm agitat, alert și foarte aglomerat, așa că măcar la ora 00:00 să pui capul pe pernă, poate nu reușești cele 4 ore să le bifezi, dar și 2 din ele te ajută foarte mult. Mai mult de 8 ore pe noapte nu este recomandat să dormi, altfel te trezești obosit(ă), dar nici mai puțin de 6 ore.

De curând am învățat de la o prietenă că poți face lucrurile „importante” și dimineața dacă te trezești devreme, nu trebuie să stai peste ora de somn târziu în noapte. Pune-te liniștit(ă) la somn la ora 00:00 și rezolvi la 6:00 dimineața ce nu ai terminat cu o seară în urmă, nimic nu se pierde și nu pleacă nicăieri, contează foarte mult să te odihnești și să ai mintea limpede.

Am scris cel mai lung articol de până acum, sper să te ajute așa cum m-a ajutat pe mine. Nu trebuie să mănânci exact ce am scris mai sus, poți schimba cum crezi de cuvință, doar să nu fie cu prea multă grăsime sau într-o cantitate exagerată. Am încercat prin rețetele scrise să îți dau câteva idei, voi mai reveni cu altele curând.

Îți dorești o schimbare? Acum este momentul, nu mai aștepta!

Dacă mă întrebi pe mine de ce am luat această decizie, nu a fost pentru că sunt „grasă”, ba chiar sunt normoponderală, dar nu mă simt bine în pielea mea. Mă simt minunat cu câteva kilograme în minus și cu un corp lucrat la sală. Cel mai mult îmi doresc un corp sănătos indiferent de greutate. După ce slăbesc cu alimentația, pun înapoi cu sala pentru că va crește masa musculară.

Poți avea o viață fericită când te simți excelent cu tine, fericirea vine din interior și se molipsește la cei din jur. Când ești mulțumit(ă) cu tine, încrederea crește și tot ce ți se părea imposibil devine posibil. Tot ce părea că „nu este pentru mine” se transformă în „merit mai mult” și ușor reușești mai multe decât te-ai fi așteptat.

Lasă lenea, este foarte toxică, caută toate motivele pentru care trebuie să faci o schimbare și acționează! Molipsește-i și pe ceilalți cu buna ta dipoziție!

留言


bottom of page