top of page

Tartine alias mini pizza


În weekend ne facem de cap în bucătărie și mâncăm ce vrem noi și când vrei noi, mai ales dimineața. Cum ar fi, un mic dejun întârziat.

Iată ce ingrediente am folosit pentru micul dejun din imagine:

* pâine feliată

* ulei de măsline

* unt

* ceapă roșie

* măsline kalamata

* salam vienez

* brânză topită (felii) cu cheddar

Înainte de a ne apuca de „gătit”, aprindem cuptorul și-l lăsăm la încins. Tava pe care vom așeza tartinele, trebuie dichisită cu o folie de gătit, nu am vrea să ni se lipească feliile de pâine.

Fiecare felie de pâine trebuie mângâiată cu o spatulă de silicon, îmbibată-n uleiul de măsline, pe spate, adică partea care va fi așezată-n jos. Pe parte de deasupra vom presăra feliuțe foarte subțiri de unt. Poate vă întrebați, de ce procedez așa? Ei bine, partea unsă cu ulei va fi crocantă, iar cea cu untul, fragedă și pufoasă.

Pentru asezonare am folosit ceapa fin tăiată julienne, măslinele kalamata fără sâmburi tăiate-n patru și salamul vienez feliat inegal foarte subțire.

După cele 30 min în care cuptorul s-a încins, băgăm tava cu tartine, le facem cu mâna în semn de rămas bun și le lăsăm pentru aproximativ 7 minute. Ne întoarcem la ele și le învelim cu feliile de brânză topită. Eu le-am tăiat în jumătate și am folosit o felie de brânză la două tartine. Nu am vrea să se bronzeze prea tare și le scoatem după 2 minute.

Pe deasupra recomand să se presare oregano și piper. Știu că sarea-n bucate este de apreciat, dar nu mai este nevoie de adăugat având sare-n salam și-n măsline.

Masa-i gataaa!

Poftă bună dragii mei!

bottom of page