top of page

Supă cremă de roșii cu un + de GUSTuroi

Revin azi cu o rețetă super delicioasă și sănătoasă care vă va gâdila papilele gustative. Nu am crezut nici eu până să gust ce am făcut. Nu mă laud, nu sunt bucătăreasă, dar îmi place să-mi fac de cap prin bucătărie, iar această rețetă este super, super ușor de făcut!

Am început prin a constata că am prea multe roșii în frigider și nu am timp să le mănânc până să se strice. Îmi amintisem că nu am mâncat niciodată o supă de roșii, iar majoritatea din jurul meu au făcut-o. Pe lângă acest lucru ei susțin că este super gustoasă. Off, problema era că nu am făcut niciodată supă cremă și trebuia să mă folosesc de ce aveam prin bucătărie.

Fiiieeee! Am zis să-mi iau inima-n dinți și să fac supa, doar nu mă face ea pe mine!

De ce ai nevoie ca supa să iasă super delicioasă ca a mea?

Ingrediente:

1,5/2 kg de roșii

3 morcovi medii spre mici

1 țelină (o bucată de dimensiunea unei nuci mai mari - după curățare să aibă această dimensiune)

1 ceapă roșie

1 căpățână de usturoi

1 legătură de pătrunjel

1 foaie de dafin

sare

zahăr

apă

Am luat roșiile, le-am spălat frumos și le-am pus pe grill să le frig. Ha, acum mergeți desculțe pe cărbuni, nesăbuitelor!

Am auzit că sunt mult mai gustoase așa și se va curăța foarte rapid coaja de pe ele.

Coaja s-a curățat super ușor, după cum vă ziceam. Am tăiat partea „lemnoasă” și le-am pus în apă caldă la fiert pe foc alături de o foaie de dafin. Apa din oală trebuie să treacă puțin peste nivelul roșiilor.

Am spălat morcovii, țelina, ceapa, am curățat usturoiul și m-am pus să le toc mărunt. Ca mic sfat, pentru un gust desăvârșit al usturoiului și pentru o curățare rapidă, zdobiți cățeii de usturoi cu lama cuțitului.

În legătură cu băutura, în apărarea mea pot spune că m-a ajutat în bucătărie, căci aveam saună chiar și cu geamul deschis. Gratis, la mine acasă!

Într-o tigaie am adăugat puțin ulei de măsline să încing legumele până să se înmoaie, apoi am adăugat o jumătate de cană de apă caldă și le-am lăsat să fiarbă. Între timp am închis focul oalei unde apa și roșiile au fiert de 10 minute.

După ce au fiert maxim 5 minute legumele din tigaie, le-am lăsat să se odihnească și să se răcească puțin. Am adaugat în blender tot ce am fiert, inclusiv roșiile cu tot cu apa din oală. Le-am blenduit bine să iasă o supă cremoasă, fină. Am dorit un plus de gust de usturoi și pentru asta, am strecurat în blender o bucată crudă. (sfat: pentru un gust mai fin al usturoiului, puneți doar jumătate din acea bucată)

Mai sus la ingrediente, am scris zahăr. Ei bine chiar este necesar să adăugăm o linguriță de zahăr pentru a neutraliza aciditatea roșiilor. Nu vrem să ne ia durerea de stomac mai târziu.

Cam așa arată supa mea cremă de roșii cu un plus de gust de usturoi peste care am presărat un val de pătrunjel mărunțit.

Sincer, eu urăsc aproape majoritatea legumelor gătite. Iubesc să mă bucur de ele crude, așa cum le-a dat mama natură, dar am lăsat de-o parte încăpățânarea prostească și m-am gândit că o masă sănătoasă nu i-ar face rău nimănui. Sper să-ți placă, eu nu credeam că o să mă topesc de plăcere când am s-o mănânc.

POFTĂ BUNĂ și vouă !

bottom of page