top of page

Mic dejun pentru îndrăgostiți - gen Valentine's Day

Bună dimineața somnorilă! Hai că ți-am pregătit un articol despre ce-am făcut într-o dimineață când complotam împreună cu mama lui pentru acest mic dejun. (sau bună ziua/seara, depinde când ai apucat să ajungi aici, pe blog)

După cum bine se știe, se aproprie ziua îndrăgostiților sau dacă mai ai răbdare apare și sărbătoarea de Dragobete. Eu am ales să îi fac o surpriză cu câteva zile înainte de 14 februarie, e prea banal, oricine se așteaptă în acea zi la ceva frumos. Lucrurile frumoase între îndrăgostiți trebuie făcute oricând și oriunde fără nici o ocazie. Dacă vrei o ocazie îți pot da eu una, pentru că vă iubiți și sunteți alături indiferent prin câte lucruri grele ați trecut. Fie că a fost bine sau v-ați „omorât” de o mie de ori. Așa este iubirea, cu năbădăi, cu greutăți, lucruri frumoase și de neuitat. Dragostea nu este doar roz, ea este multicoloră și cu cât treceți împreună peste mai multe lucruri grele, cu atât sunt mai multe motive să rămâneți pe veci împreună. Zic eu, pisihologul de serviciu, heh ...

Și acum să trecem la ce este cel mai important în acest articol. Cum am umblat prin bucătărie pe vârfuri să nu se trezească prințul. Am încercat pe cât posibil să fiu silențioasă și totodată să fac ceva frumos.

Am ales să îi pregătesc la micul dejun tartine în formă de inimioară și ca desert clătite cu frișcă și fructe. Până să ajung în bucătărie, înainte cu o zi am contactat-o pe mama lui să mă ajute cu achiziționarea alimentelor. Eu nu aveam cum să le iau, imediat mă banghea și stricam toată surpriza! Am făcut o mică listă cu ce aveam nevoie, ea m-a ajutat cu produsele, le-a cumpărat și le-a ascuns pe unde a putut (îi mulțumesc din suflet, să-i dea Dumnezeu sănătate că e o super femeie). În următoarea zi m-am trezit mai devreme decât de obicei, el bine-nțeles că m-a simțit că mă ridic din pat, am mințit că mă duc până la baie și revin, iar apoi a adormit la loc. Norocul meu!

Am coborât tiptil tiptil pe vârfuri în bucătărie, ea mă aștepta să facem planul de bătaie. Ne-am înarmat cu toate ustensilele și ca două furnicuțe ne-am apucat de treabă.

Pentru tartine am avut nevoie de pâine cu secară (poți folosi ce ai tu), am tăiat feliile cu un cuțit ușor pe margine realizând niște inimioare. Pe o tavă trebuie să ai o hartie de copt, înșiri pipotele (inimile) pe tavă și le pui fâșii subțiri de unt pe ele. Am adăugat șuncă presată și măslinele tăiate mărunt. Într-un bol, am bătut un ou (l-am făcut knockout!) și se amestecă cu brânză sărată, ușor mărunțită (cu o furculiță în cazul meu) până se face ca o pastă. Am pus compoziția cu lingurița pe feliile de pâine din tavă și le-am băgat la cuptor (care era deja încins cu o jumătate de oră înainte - contează foarte mult acest aspect). În toată graba de a face și clătitele în paralel, nu am ținut cont cât trebuie să lași tartinele în cuptor, ne-am uitat din când în când și la momentul în care am crezut că sunt ușor coapte, am scos tava să adaug și restul de ingrediente. Am folosit o roșie, am tăiat-o mărunt și am pus doar pulpa fără semințe și zeamă (nu vreau să fie terci) și adăugat felii de brânză topită Hochland pentru a se topi pe deasupra. Le-am băgat iar la cuptor, le-am lăsat până s-a topit frumos brânza. Cam atât cu ele, îmi place cum au ieșit atât vizual cât și la gust.

Să trecem la clătite, pentru ele ai nevoie de două ouă și o banană (sună kinky, dar nha, când ai nevoie apelezi la orice). Am pus în blender ingredientele și a fost nevoie să se iasă cu el în garaj pentru a nu se face gălăgie. Dă-ți seama câtă grijă am avut noi! Am turnat compoziția într-un castron și cu un polonic se turna pe tigaia încinsă și unsă cu puțin ulei de măsline. Mamă câtă bătaie de cap nene, pentru cei ce nu au mai făcut, focul trebuie să fie mediu și nu mic ca clătita să se desprindă teafără de pe tigaie! Le-am pus pe farfurii, le-am pus frișcă HuLaLá pe deasupra și feliuțe tăiate subțiri dintr-o banană și mai multe căpșuni.

Poate toate acestea nu arată super duper fabulos, dar au fost super gustoase și de efect!

Sper să te inspire acest articol și să îi arăți partenerului tău/partenerei tale cât de mult înseamnă pentru tine de câte ori ai ocazia. Acum poți să te uiți la poze, dacă nu, deja ai făcut-o. Știam eu, te-am prins!

Partea a doua cu clătitele.

Dacă totuși ești neîndemânatic/ă și urăști din toată pipota bucătăria, uite o idee de local (din București) unde puteți serba Valentine's Day ca doi porumbei frumoși. Nu sta prea mult pe gânduri, pune mâna pe telefon repejor și fă o programare cât încă mai ai timp! Cumva trebuie să îl/o surprinzi. Baftă!

bottom of page